A régi idők járataival ismerkedhettek meg kicsik és nagyok egyaránt a klasszikus retrónak számító járműveken szerdán.
A város napja és a közlekedési kultúra napja alkalmából az MVK Zrt. a veteránjármű-parkjából két autóbuszt és két villamost állított ki a Tiszai pályaudvaron a gyermekek és felnőttek örömére egyaránt. Az Ikarus 31-es autóbusz és az Ikarus 620-as autóbusz volt látható a közönség számára. A villamoskedvelőknek pedig a klasszikus 203-as Tátra villamos, valamint a 185-ös SGP villamos és a 300-as pályaszámú pótkocsija volt megtekinthető.
Hosszú időkre visszanyúl
A világ nagyvárosaiban a közforgalmú közlekedés mai rendszerében a villamosvasúton kívül más, fejlett technikájú közlekedési ágazatok is fontos szerepet kaptak. Miskolcon azonban a villamos mellett csak az autóbusz-közlekedés honosodott meg. Az első benzinmotorral meghajtott jármű a villamossal egy időben, 1897-ben jelent meg Miskolc utcáin. 1966-ban több távolsági forgalomra készült Ikarus 31-es autóbuszt a városi követelményeknek megfelelő, most kiállított Ikarus 620-as autóbuszra lehetett kicserélni és ezzel egy időben 1964 és 65 között korszerű, minden forgalmi-műszaki igényt kielégítő autóbusz-végállomások épültek a Béke téren és a repülőtéren.
A várost átszelő vonalak nagy részét lerövidítették, és az új végállomásokhoz igazították. 1967-től a viszonylatok számozását is megváltoztatták: a repülőtéri végállomásról induló járatok a 12, 14-es számokat kapták, amelyek közül a 12-es mai napig ebben a viszonylatban jár.
Budapesti mintára
A fokozatos gazdasági fellendülés, az ipari fejlődés, a város népességének növekedése – mely az első vasútvonal üzembe helyezésétől számítva megháromszorozódott – indokolta, hogy a sikeres budapesti villamosvasút mintájára Miskolcon is hozzákezdjenek a villamosközlekedés feltételeinek kialakításához, így 1896 májusában indult el Miskolcon a villamosközlekedés. A most kiállított klasszikus Tátra villamosnak is kalandos előzménye volt. A hazai járműgyártás késlekedése arra ösztönözte a vállalat és a város vezetését, hogy a jól ismert és nagy hagyományokkal rendelkező CKD Tátra-gyárral vegye fel a kapcsolatot. Ennek első lépéseként 1991 nyarán a város akkori polgármestere, Csoba Tamás és a vállalat vezetői tárgyalásokat folytattak Kassán egy korszerű 8 tengelyes jármű kölcsönbe vételéről, melynek célja a Miskolcon történő esetleges alkalmazásának a kipróbálása volt. Az 1991. október 9-én kezdődött próbaüzem három hónapra lett tervezve, de a kirobbanó siker annak meghosszabbítását indokolta. A vártnál kedvezőbb forgalmi és műszaki tapasztalatok hatására további tárgyalások kezdődtek a gyárral és a jármű eredeti tulajdonosával. 1992-ben a Varimex külkereskedelmi cég segítségével szerződés köttetett, mely szerint 10 darab Tátra KT8D5 típusjelű csuklós villamos került megvásárlásra Kassa Város Közlekedési Vállalatától (DPMK) – olvasható az mvkzrt.hu-n.
Napjainkban
A Tátra villamosokat már csak tanulójáratként üzemeltetik, így néha-néha bukkanhatunk rájuk a város utcáin. A Zöld Nyíl projekt keretében az egész járműállományt lecserélték, köztük a klasszikusnak számító Tátra villamosokat is.