Idén 10. alkalommal tartják meg május 11-én a Közlekedési Kultúra Napja rendezvénysorozatot Magyarországon.
Az első kampányt 2015-ben szervezte meg a Közlekedéstudományi Egyesület, tizenöt közlekedési partnerszervezettel. Azóta folyamatosan nő a csatlakozók száma. 2024-ben országosan már száznál is több szervezet érzi fontosnak a közlekedési kultúra üzenetének átadását a társadalom felé, és készül aktivitással. Magyarországon több mint 5 millió gépjármű közlekedik. Közforgalmú közlekedési eszközön, vonaton, buszon, villamoson, trolin, HÉV-en pedig mintegy kétmilliárd utas utazik évente. Összesen 274 millió tonna árut szállítanak különböző járműveken.
A közlekedés egy folyamatosan fejlődő lehetőség úticélunk elérésére, és nem stresszforrásnak, hanem élménynek kellene lennie. Mivel egyre többen, többféle eszközzel közlekedünk, fel kell ismernünk, hogy egymásra vagyunk utalva, együtt kell működnünk, hogy biztonságosan jussunk el az úticélunkhoz. A Közlekedési Kultúra Napja kampányának az üzenete, hogy egyéni szinten kezdődik a másik közlekedőtiszteletével, és kedvességgel, a családokban jó példa mutatásával a következő generációk felé. A Közlekedési Kultúra Napja méltó alkalom arra is, hogy megköszönjük a közlekedésben, a közlekedésért dolgozók munkáját, helytállását.
A rádiókban és a streaming felületeken elérhető a tizedik alkalomra készült, “Mondd ki akarsz lenni” című dal, amely Feng Ya Ou énekes szerzeménye.
A május 11-i programsorozat célja, hogy mindenki tegyen azért, hogy legyen minden nap a kulturált közlekedés napja.