A biztonságos és környezettudatos közlekedésre hívta fel a figyelmet a közlekedési kultúra napja, amelyet a 2015 óta ünnepelnek országszerte. Erre az alkamloma egy különleges motorvonat érkezett Pécsre.
Ez a motorvonat a MÁV és a GYSEV mellékvonali motorkocsisorozatai voltak. A sorozat közel 50 éven keresztül szolgált a magyar vasúttársaságok állományában, meghatározó szerepét bizonyítja, hogy az 1930-as években a teljes hálózat 55%-án ilyen kocsik futottak. Az 1980-as években vonták ki őket a forgalomból, helyüket a Bzmot (Piroska) motorkocsik vették át. Ma már csak nosztalgiajárműként futnak a síneken működőképes példányaik, de vasútállomásokon kiállítva is láthatjuk még őket. A tetőn elhelyezett hűtőkről kapta a „Frigyláda” becenevet.
A MÁV 1926-ban több gyártól is rendelt kísérleti motorkocsikat, így a budapesti Ganz gyártól is. A Ganz egy teljes mértékben saját fejlesztésű motorkocsit készített. Az elvégzett összehasonlító vizsgálatok után a MÁV a Ganz gyár motorkocsiját találta a legalkalmasabbnak. Ennek fő oka az volt, hogy a motorkocsi fő szerkezeti elemeit (motor, mechanikus sebességváltó, járműszerkezet) egy teljesen magyar tulajdonú gyár gyártotta és hogy a MÁV a magyar ipart szerette volna ezzel a beszerzéssel támogatni.
Ebből 128 darab készült 1926–1937 között. Még néhány példán működik belőle, köztük egy a szentendrei skanzenben.