A cirkuszművészet az emberi teljesítőképesség határait feszegető művészeti ág. Elkápráztat, lenyűgöz, izgalomban tart. A néző lélegzetvisszafojtva figyeli az artistaművészeket, akik sok évtizednyi gyakorlással tökéletesítik produkciójukat, magabiztosan mozognak akár a levegőben, akár egy vékony drótkötélen. Marie von Ebner-Eschenbach osztrák költőnő szerint „a biztonság érzése az egyetlen dolog, ami megszüntetni a félelmet”. Az artisták nem félnek, mert biztonságban érzik magukat, mert ismerik a saját határaikat, mert megbíznak a társban, aki tartja vagy segíti őket, és megbíznak a cirkuszi szakemberekben, akik a háttérben hozzáértő szakértelemmel, féltő és óvó gondoskodással biztosítják a mutatványokat, gondoskodnak a rekvizitek, eszközök, felszerelések ellenőrzéséről. „A biztonság nem a véletlen műve, hanem tudatos döntések eredménye” (Arpad Busson). Ezekre a tudatos döntésekre van szükség a cirkuszművészetben és a közlekedésben is.
Akrobatikus egykerekű bicikli szám (Matos Lénárd, Teibler Daniella)