Y generációs mobilitási minták

A Z generációs kérdés az 1995 és 2012 között születettekhez kapcsolódik, tehát viszonylag fiatalokról van szó, akik szakmai pályakezdő vagy hallgatók. Általában ők is olyan emberek, akik a tömegközlekedést használók nagy százalékát teszik ki. Ennek oka lehet az alacsonyabb rendelkezésre álló jövedelem vagy az egyéni motorizáció használatára vonatkozó engedély hiánya.
 
E társadalmi csoport közlekedési igényeinek kielégítése során fontos figyelembe venni sajátosságaikat, bár egyértelműen hangsúlyozni kell, hogy ezek csak általánosítások. Kétségtelen, hogy a Z generációból származó emberek könnyedén tudnak egyszerre részt venni a valós és a virtuális világban. Az alkalmazások intuitív használata, az online kommunikáció is fontos jellemzője ennek a generációnak. Ezért az internet és a hozzá kapcsolódó új lehetőségek fontosak lesznek e társadalmi csoport mobilitásának alakításában. A közösségi média fontossá válik a Z generáció preferenciáiról való tájékozódáshoz. A kínálat mellett ezek a csoport számára fontos csatornák teszik lehetővé az értékelést, a véleménynyilvánítást, hozzászólásokat. Ez lehetőséget ad például a szállítási szolgáltatások minőségének gyors felmérésére.
 
A találkozó egy olyan beszélgetés lesz, amelyen a Z generáció tagjait arra kérik, hogy hivatkozzanak a mobilitásukkal kapcsolatos alapvető kérdésekre. Ez különösen a következőkre vonatkozik:

  • A tömegközlekedés szervezése
  • Előnyben részesített infrastrukturális és szuprastrukturális megoldások.

 A szám bevezetőjét Assoc. Prof. Tomasz Kwarciński, míg az Egyesült Államok Közlekedési és Logisztikai Doktoranduszok Tudományos Körének tagjai szólalnak fel a beszélgetésen.